mandag den 16. december 2013

Kvantitet fremfor kvalitet?

HEJ LÆSERE!
En person som efter min mening virker rimelig arrogant skrev forleden til mig at man på min blog kunne se at jeg gik mere ind for kvantitet fremfor kvalitet, når det gælder bloggen.
Kvantitet betyder mængde, og betyder at man gør det i en stor mængde. Ofte er kvantitet også lig med at man ikke gør sig helt så umage og bare vil lave det i store mængder.
Man kan sagtens sige "kvantitet fremfor kvalitet" uden at det er i en negativ kontekst, men den her besked var helt sikkert negativt ment.
Jeg er meget følsom, så jeg blev ked af det, og jeg snakker altid med min mor når jeg bliver ked af det. Derfor tog vi en lang snak.
Min mor følger med i alle mine indlæg, så hun kender den godt.
Hun siger at den måde hun ser bloggen på det er lidt ligesom en "åben dagbog."
Mange bloggere laver ét indlæg om ugen, og så er det et meget perfektionistisk indlæg.
Det er ikke formålet med min blog. Jeg vil naturligvis virkelig gerne lave spændende indlæg og selvfølgelig ligger jeg ikke noget ud, som jeg ikke bryder mig om, men formålet med min blog er altså at give jer et indblik i mit liv. De bloggere som ialt blogger 15 gange om måneden laver selvfølgelig nogle mega fede indlæg, men tilgengæld er der mange af dem, hvor man ikke får et super dybdegående kendskab til dem. Mit formål med bloggen er at jeg gerne vil have at mine læsere føler at de kender mig. Ser mig som en veninde, en bekendt eller endda som en søster. Et læser skrev på et tidspunkt at hun helt så mig som en storesøster fordi at jeg kan komme med modetips og også kan hjælpe med det følelsesmæssige.
Ja, min blog er en modeblog, men det er altså en blog som er en form for dagbog.

Når det er sagt, så mener jeg slet ikke at min blog lugter af at være u-umage eller noget som er lavet hurtigt, men det er en anden sag. Forskellige ting rummer forskellige former for kvalitet.
Der er ingen tvivl om at de store modeblogs er fyldt med kvalitet, men min blog giver kvalitet på et andet punkt.
Jeg laver noget helt andet end dem med store modeblogs. Jeg har nok også et andet formål med bloggen.
Ja, selvfølgelig vil jeg gerne inspirerer til mode-ideer og jeg ville da lyve, hvis jeg ikke håbede på at mine modeindlæg rykkede noget indeni jer, men mit allerstørste formål, det er altså at vise jer hvem jeg er, og vise jer hvordan mit liv fungerer.

Hvis I ikke ved hvordan I kan kontakte mig privat, så kan I gå ind på min facebookside 'Whittaheart' og der kan i skrive en privat besked og så tjekker jeg den naturligvis. Jeg holder af at snakke med jer, hvis I har lyst. :-)
Håber at I ikke synes at dette indlæg var for kedeligt og intetsigende, haha. 

KNUS WHITTA

17 kommentarer:

  1. Jeg synes at du både går op i kvantitet OG kvalitet. Du skriver flot og til tider langt, hvilket jeg godt kan lide - og så skriver du ofte. Kvantitet betyder ikke nødvendigvis, at du ikke går op i kvalitet, men bare at du skriver ofte. (kvantitet = mængde - altså hvis du går op i kvantitet, skriver du meget)... Jeg kan godt lide din blog. <3

    SvarSlet
  2. Jeg er neget uenig!
    Jeg er glad for at være læser på din blog, da jeg syntes du har nogle inspirerede indlæg. Jeg syntes det er fedt med mange indlæg, da jeg føler jeg får mere ud af at holde øje med bloggen, og gør det mere spændende. Jeg syntes ikke at du laver dårlige indlæg, syntes derimod det er fedt at du bruger så mange gode billeder, til din tekst!❤️

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind mange tak! - Hvor er jeg glad for at du synes det! <3

      Slet
  3. Jeg er også uenig. Jeg synes det er virkelig dejligt, at du opdaterer så ofte på din blog, for det gør interessen for den meget større! Personligt synes jeg det er meget ærgeligt med blogge hvor der kommer 2 indlæg om ugen, så jeg ser det som noget godt, at du laver mange indlæg. Jeg kan også se, at du gør noget ud af dine indlæg - du har altid en masse billeder i god kvalitet, velskrevet tekst, med udtryk for egne meninger, hvilket jeg synes er fedt. Fortsæt det gode arbejde! Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for rosen, hvor er jeg bare glad for at du kan lide det jeg laver! :-D<3

      Slet
  4. Jeg er utroligt uenig. Jeg synes, du gør et fantastisk arbejde, så kan ikke lige se, hvad der skulle få folk til at skrive det!

    SvarSlet
  5. Er meget uenig med personen! Elsker at du skriver tit, og det er rigtig gode indlæg! Bare bliv ved på den måde!

    SvarSlet
  6. Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.

    SvarSlet
  7. Jeg er ked af at sige det, men jeg tror ikke du ved, hvad ordet kvantitet betyder. Det er lidt sjovt, at du kan blive fornærmet over noget, når du muligvis ikke har helt hundrede procent styr på ordets betydning.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var skrevet i en negativ kontekst. Personen som skrev det til mig skrev at kvantitet ofte betyder at man ikke gør sig umage osv, så derfor tænkte jeg det. :P Man kan sagtens også sige kvantitet fremfor kvalitet i en... mindre negativ kontekst, hvor at det ikke er desideret arrogant.
      Men ja, jeg må indrømme at jeg ikke havde hørt ordet før, men at jeg lyttede på hvordan personen forklarede det. :P

      Slet
  8. eeej åh lad dig ikke sllå dig ud af det, gud hvor irriterende - hellere kvantitet frem for kvalitet, det er så fedt at du skriver så personlige og mange indlæg, sikke dog noget vrøvl det andet..

    SvarSlet
  9. Jeg kan rigtig rigtig god lide din blog! Jeg følger med og syntes at den er rigtig god, og virkelig hyggeligt at følge med i. Så det jeg skriver nu er ikke mega negativ kritik, men noget konstruktiv kritik jeg håber du måske kan bruge til noget.

    Selve dine indhold er der ikke noget galt med, men der kunne måske godt være lidt flere om mode. Kan jo rigtig godt lide din stil, og vil gerne have endnu mere inspiration!
    Du ligger rigtigt mange billeder ud, i det samme sted og næsten samme position. Det behøver man ikke helt at se så mange af. Og nye stillinger og steder er altid sjovt at se. Men dine billeder er rigtig fine, og jeg har i lang tid ville komplimentere det for dig så det gør jeg så nu!
    Meget gerne smil med tænderne! Du ser virkelig cute ud på de få billeder du har af dig selv med bøjle. Har også vist dig til min bror, og han syntes at det er ærgerligt at du ikke smiler med tænderne.

    Håber at du kan bruge mit indlæg til noget. Det er ikke for at nedgøre din blog, for jeg tjekker den mindst 3 gange hver uge og syntes den er rigtig fin. Hvis du ikke ændrer på noget af det jeg har skrevet, vil jeg også stadig syntes at den er rigtig god og fin. :-)
    Snart glædelig jul, glæder mig til dine mange næste indlæg!

    SvarSlet
    Svar
    1. Wow tusind tak for den konstruktive kritik, og den vil jeg helt sikkert tage til mig. :-D
      Dog vil jeg nok stadig have et del indlæg som ikke omhandler mode, for det er ikke rigtigt en modeblog, men mere en teen-blog om mit liv osv. :-D
      Jeg vil helt sikkert begynde at tage billeder forskellige steder osv. men dog prøver jeg faktisk meget ofte at have lidt forskellige baggrunde og gøre de t lidt anderledes. :-D

      Slet
  10. Altså en helt ærlig og konstruktiv mening fra mig af ville nok være at dine billeder måske ikke er så spændende. Der er utroligt mange billeder, men på en måde ser de alle sammen helt ens ud. De er ikke taget fra forskellige vinkler og perspektiver, og på alle billeder kan man se det samme. Hvis du ikke rigtig forstår hvad jeg mener så tjek Lisakastleen.com og se så hendes outfit of today billeder. Jeg siger ikke at du skal være ligesom en af de største bloggere, jeg siger bare at du måske kan hente inspiration til dine billeder for at gøre dem mere spændende. At blogge handler også om at eksperimentere og afprøve nye ting i håb om at ens læsere kan lide dem. Udover det elsker jeg de tekster du skriver til. Du er meget detaljeret og man får virkelig lov til at blive lukket ind i dit univers, og det er spændende at læse om <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for den konstruktive kritik! :-) Det allervigtigste for mig er at lukke folk ind i mit liv. :D
      Dog så mener jeg faktisk at jeg eksperimenterer, men jeg vil heller ikke lave for meget om, når jeg har succes med sådan som jeg gør det nu. :-D

      Slet