søndag den 15. december 2013

DECEMBER I MALMØ

 
HEJ LÆSERE! 
Igår var jeg et smut I Malmø for at juleshoppe og fordi at Malmø skulle være en super-julet by, OG DET ER DET. Jeg blev virkelig overrasket over at to byer som er så tæt på hinanden geografisk (København og Malmø) kan være så forskellige. Malmø lignede simpelthen julemarkedet i Tivoli. Der var hyggelige boder med slik, candyfloss, karrusel og andre julede ting. Derudover var der julekor, som sang julesange, så man ikke kunne undgå at komme i julestemning. Er du ikke kommet i julehumør? - Så må du altså tage til malmø hvis økonomien er til det, for det er som at gå rundt i nisseland, haha. Jeg har desværre ikke fundet en masse butikker som du skal tjekke, hvis du er i malmø, for mange af butikkerne kan også findes i KBH, men jeg har dog tre butikker som gjorde indtryk på mig.
Dette indlæg bliver en meget lille "guide" hvis du skal rundt i Malmø.
Der er tre butikker som du SKAL tjekke, hvis du smutter til Malmø.
Den ene hedder Lindex. 
Lindex er en butik som på mange møder nok godt kan sammenlignes lidt med BikBok og Ginatricot. Der er et stort udvalg af fede ting, dog er der et så stort udvalg at man altså også kommer forbi nogle mindre flotte ting, og det kan man jo ikke undgå hvis man i en butik på to etager.
Den anden butik du skal tjekke er Cubus.
Cubus er en butik som jeg lærte at kende pga. en svensk blogger som har en del items derfra. Jeg kan personligt virkelig godt lide Cubus, men den minder også en del om Bikbok, bare lidt federe. Jeg er faktisk ikke særlig stor tilhænger af butikker som Bikbok og Ginatricot, men de her butikker havde bare noget lidt federe, som også skillede sig lidt ud.
Den sidste butik er LIGE en butik for mig.
Den hedder Spiritstores og er en butik spækkes med tøj fra fantastiske butikker! - Der er mærket Acne, mærket Filippa K, Alexander Wang og Marc Jacobs.
Mange af disse mærker er meget billigere derovre, så f.eks. kunne man købe en rigtig lækker sweater i Spiritstores fra Acne, til kun 1.500 kroner!
Når du nu er i Malmø, så synes jeg du skal tjekke Lilla torg.
Det er et lille hyggeligt torv med en masse hyggelige spisesteder. Jeg er kæmpe tilhænger af noget som hedder cheescake. Det er en kage som er meget populær i USA. Derfor tog min mor og jeg en tur på en cheescake café som lå på Lilla torg og nød en rigtig lækker varm chokolade og kage. DET var lækkert og hvis man kan lide cheescake, så skal man gå derind. 
OG tilsidst et par billeder af mig og mit outfit. Jeg ville gerne have vist et par flere outfit-billeder, men på de billeder der er blevet taget ser jeg meget træt og brugt ud, så det vil jeg ikke byde jer, haha. Jeg fandt ud af at man IKKE længere kan have en overgangsjakke på. Det var nok min forfængelighed som tog over da jeg skulle vælge en jakke igår morges, for ligenu crusher jeg altså så meget på min mors jakke... Men den kan man nok ikke gå med længere. 
Nå, men jakken var ikke varm nok, men til gengæld havde jeg mit fantastiske Acne Scarf, som er SÅ skønt i denne årstid. 
Jeg håber virkelig at I kunne bruge dette indlæg til noget, eller morede jer med at læse den lille "guide" :-)
KNUS WHITTA 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar