tirsdag den 20. august 2013

Angsten for offentlig transport!

HEJ LÆSERE
Omg. jeg er super, SUPER glad ligenu, for jeg har været en tur i metroen! Det lyder måske ikke som noget at være super lykkelig over, men det er det, når man er angst for offentlig transport og lige har overvundet angsten.
Om en uge starter jeg på min rideskole tre gange om ugen og der skal jeg tage metroen ud, så jeg skal lære det. Derfor skal der arbejdes med angsten og den eneste måde man kan komme over en angst, der er ved at se den i øjnene.
Stoppestedet før der hvor jeg skal af, ligger et storcenter som hedder Fields, så jeg besluttede mig (sammen med min mor som tog med mig) at vi ville stå af ved Fields og kigge. På den måde var der en "gulerod" som hun kalder det - altså en lille belønning når jeg havde klaret det. 
Jeg ved faktisk ikke hvorfor angsten for offentlig transport kom... Tror det er noget med at jeg er meget bekymret af natur. Jeg tænker altid alt for meget over tingene og kan nemt gå i panik, men faktisk fik jeg en oplevelse med at jeg godt kunne. Mit buskort blev ikke væk, og jeg stod af det rigtige sted og det hele gik egentlig super godt og jeg er meget stolt. 
Har I en angst for noget?
Eller har I haft en angst, som I er sluppet af med, ved at se den i øjnene?
KNUS WHITTA

7 kommentarer:

  1. Jeg har en angst for han-påfugle, fik den da jeg var lille.

    Gik inde I en påfugle have med min familie og pludselig kom der en han påfugl mod os, den kom helt ind til mig og slog sine halefjer ud. Jeg blev Jo bange, så begyndte at løbe, og påfuglen løb efter mig, og min far hjalp mig ikke før han havde taget et billede af det.

    Påfuglen var højere end mig så var bange

    SvarSlet
  2. Jeg lider af angst for at kaste op og har, ligesom dig, ikke turde tage offentlig transport. Det er dog blevet meget bedre og jeg kan nu tage stort set alle transportmidler selv. Dog ikke uden besvær..:)
    Held og lykke med det hele!

    SvarSlet
  3. Har angst for folk der kaster op, sygdom og offentlig transport ligesom dig. c:

    SvarSlet
  4. Jeg har en angst for at være alene alle andre steder end mit hus.
    Når jeg tager bussen alene SKAL jeg skrive med nogle over mobilen, eller snakke i telefon med folk, så jeg ved der er nogle der holder af mig, der hører eller ved hvis der sker mig noget.
    Vi flyver en del, og der kan jeg heller ikke sidde alene, frygten for at personen ved siden af mig kan give mig angst og få mig til at få det helt dårligt.
    Men ligesom dig måtte jeg overvinde det hele pga. mit arbejde, jeg tager nu bussen dagligt, dog skriver jeg stadig med folk det meste af vejen, men det går fremad. ;)

    http://simoneeart.blogspot.dk/

    SvarSlet
  5. Synes det er superflot at du er ved at overvinde din angst! Jeg har selv angst for elevatorer, jeg tør virkelig ikke bruge dem. xx

    SvarSlet
  6. Jeg har angsten for at tage toget, og nogle gange også bussen. Samtidig er jeg meget paranoid, så jeg kan ikke gå alene i en by som Aars og større byer..

    SvarSlet
  7. Hvor har du købt trøjen?

    SvarSlet