fredag den 3. august 2012

At kontrollerer følelser?


Igår sad jeg og hyggede mig med en kop te, da en ven fra min gamle skole skrev hej.
Min ven er en utrolig dyb dreng, og jeg kan ikke lade være med at se ham som en mini Søren Kirkegaard (Gammel Dansk filosof.) 


Nå, men som vores snakke altid bliver, så blev denne også filosofisk, og nu, dagen efter, ligger jeg stadig og tænker på det.
Hans mor er desværre død af kræft for nogle måneder siden, og i den forbindelse snakkede vi om, om man kan lade være med at føle noget?


Han siger at han ikke føler noget. At det er sjældent at han har en følelse.
Jeg tænker over det uafbrudt, da jeg næsten ikke kan få det til at give mening.

Vi har vel altid en følelse, har vi ikke?

Vi har da også en følelse når vi bare ligger og stirre op i loftet? 

Jeg blev enig med mig selv om at han nok fortrænger følelserne, for det er muligt.
Det er muligt at lære at fortrænge sine følelser, men er det muligt at fjerne sine følelser? 
Åh gud hvor jeg elsker at snakke med den dreng. 


2 kommentarer:

  1. Bare et lille tip. Nogle gange kan man godt lade være med at føle noget. Som at når man er tom føler man jo ikke noget. Så det er muligt, men det kan være at han i starten følte for meget så der ikke er mere tilbage nu?
    :-)

    SvarSlet
  2. Tak - elsker din kommentar.
    Elsker ting jeg kan tænke over.

    Men at være tom for følelser er jo ikke det samme som ikke at have dem, vel?

    Uha - filosofi ftw! :-)

    SvarSlet